Conferència: «Automatic Misogyny Identification: Languages, Models and Biases»

24 febrer 2021, 01:00
24 febrer 2021, 01:00

En línia a: https://meet.google.com/hqf-yegj-seu

El centre d’investigació PRHLT de la Universitat Politècnica de València, en el marc del projecte MISMIS (MISinformation and MIScommunication in Social Media, PGC2018-096212-B), en el qual participen la UPV, la UB i la UNED, i l'IP del qual és el professor amb PI Paolo Rosso, organitza una sèrie de xerrades sobre discursos d’odi i llenguatge tòxic en línia. En aquest projecte, per part de la UB, hi participa el grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació.

Dimecres 24 de febrer a les 10.30h tindrà lloc l'última xerrada, amb el títol: «Automatic Misogyny Identification: Languages, Models and Biases», a càrrec d'Elisabetta Fersini, doctora en Ciències de la Computació que treballa com a professora associada a la Universitat de Milà-Bicocca. La seva recerca se centra principalment en el machine learning i el processament de llenguatge natural, amb interessos específics en la detecció de llenguatge d'odi. Ha estat co-organitzadora de múltiples tasques d'identificació de misogínia.

En la conferència es tractarà el problema de la identificació automàtica de misogínia en relació al discurs tòxic i d'odi, amb detall de com es presenta aquest fenomen en diferents llengües. La detecció automàtica de misogínia pot tractar-se des d'una perspectiva computacional, centrant-se específicament en solucions per fer front a biaixos no intencionats. Finalment, es debatran algunes qüestions obertes i futures orientacions de la investigació, introduint el problema del perfil misògin i el reconeixement de l'agressivitat.