Gestió de la informació per a la recerca

Curs adreçat a estudiants de doctorat
28 febrer 2018, 01:00
23 juliol 2018, 02:00

Facultat de Biblioteconomia i Documentació, aula 114

La ciència progressa a partir de la realització de successius estudis que incrementen el corpus de coneixement prèviament disponible. Per aquesta raó, el desenvolupament de qualsevol treball de recerca requereix, en primer lloc, conèixer les conclusions obtingudes en investigacions prèvies. Aquest curs presenta les principals tècniques bibliogràfiques i documentals per localitzar i gestionar la bibliografia científica, i accedir-hi. Així mateix, s’exposaran les estratègies adients per disseminar la producció pròpia i superar processos d’avaluació de la recerca.

Objectius

• Conèixer i utilitzar les principals bases de dades bibliogràfiques per cercar informació científica.
  • Utilitzar gestors de referències bibliogràfiques per organitzar la informació recopilada i citar-la.
  • Conèixer l’estructura d’un article científic.
  • Millorar la difusió de la producció científica pròpia.
  • Entendre els procediments i eines emprats en l’avaluació de la recerca científica.

Contingut

• Bases de dades per a la cerca de bibliografia científica
  • Redacció d’articles científics
  • Difusió de les publicacions científiques
  • Avaluació de la ciència

Metodologia

• El programa s’estructura en dues sessions on es combina una part teòrica acompanyada d’aplicacions pràctiques.
  • Curs presencial

Formadors

Ernest Abadal; Jordi Ardanuy; Ángel Borrego. Professors de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB

Destinataris