Segona part del seminari Complèxica

Complèxica-16/2, Repensar les ciències socioculturals a partir de Darwin (teoria de l’evolució), a càrrec del Dr. Josep Maria Masjuan
15 març 2018, 01:00
15 març 2018, 01:00

Facultat de Filologia UB, Sala de Juntes

La segona part del seminari Complèxica-16 tindrà lloc el dijous, 15 de març de 2018, a les 17.00 h., a la Sala de Juntes, Facultat de Filologia, Universitat de Barcelona.

J. M. Masjuan ens parlarà de les bases biològiques de la competència, de la cooperació i de la comunicació entre els éssers humans. Començarà amb les qüestions relacionades amb el procés de socialització individual. Després es plantejarà la relació entre biologia, cultura i societat, des d’una perspectiva darwiniana, ja que els grups humans i les societats òbviament evolucionen a través del temps. Ens explicarà també el concepte d’epigenètica (‘més enllà de la genètica’) aplicat sociològicament. L’ambient i la història de l'individu influeixen sobre l'expressió dels gens, i els caràcters socials adquirits es transmeten d'una generació a l'altra i poden revertir l'expressió gènica.