salo

El grup de recerca CLiC (Centre de Llenguatge i Computació) participa a la 33a edició del Saló de l'Ensenyament, dins de l’EspaiCiència, una iniciativa per donar a conèixer a la ciutadania la recerca i la innovació que es du a terme a Catalunya.

pan

CLiC. Centre de Llenguatge i Computació participa en la tasca Oppositional thinking analysis: Conspiracy vs critical narratives, que formarà part de les tasques PAN, en el marc del congrés CLEF 2024 Conference and Labs of the Evaluation Forum.

detest

CLiC. Centre de Llenguatge i Computació participa en la tasca DETESTS-Dis (DETEction and classification of racial STereotypes in Spanish - Learning with Disagreement), que formarà part d'IberLEF 2024 - 6th Workshop on Iberian Languages Evaluation Forum, que se celebrarà en el marc del congrés de la SEPLN 2024.

L'objectiu de DETESTS-Dis és la detecció i classificació d'estereotips explícits i implícits en textos de xarxes socials i comentaris d'articles de notícies, tot incorporant tècniques d'aprenentatge amb desacord (learning with disagreement).

tuson

Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona, la Xarxa Vives d’Universitats i Òmnium Cultural convoquen el premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística.

S'ha publicat la convocatòria del programa de contractació d'investigadors predoctorals de la Universitat de Barcelona (PREDOCS-UB 2023).

portada

Dijous 9 de novembre, d'11:00 a 13:00, investigadors del grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació, membre de la Xarxa AccesCat, han participat en l'Smart City Expo World Congress (SCEWC23), amb la ponència "Accessibilitat i tecnologies de la parla".

graduació

Dijous dia 2 de novembre es va celebrar l'acte de graduació dels estudiants de la promoció 2019-2023 del grau de Lingüística, apadrinats per la professora Itziar Aduriz. L'acte va tenir lloc al paranimf de la Universitat, juntament amb la graduació dels estudiants de Filologia Catalana, Filologia Clàssica i Estudis Literaris.

Us donem l'enhorabona i us desitgem molt bon camí a partir d'ara.

ciemen

El CIEMEN i el GLiDi organitzen la segona edició de l’Escola dedicada a la diversitat lingüística a Catalunya, on s'analitzarà la situació del català, occità, llengua de signes catalana i caló en els àmbits social i educatiu, amb una mirada a llengües implantades més recentment, com l’amazic, el romaní o el fula. Podeu veure’n el programa complet en aquest enllaç.

cedric

Cedric Boeckx, professor del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General i investigador ICREA, juntament amb Carmen Muñoz Lahoz, professora catedràtica d'universitat  del Departament de Llengües i Literatures Modernes i d'Estudis Anglesos, formen part dels acadèmics més citats en l'àmbit de la Comunicació i els Estudis Textuals, segons la nova actualització de la base de dades publicada pel grup editorial Elsevier, coneguda com a rànquing de Stanford.