Notícies

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona vol fer públic el seu malestar per la sentència emesa dilluns contra els polítics i els dirigents d’organitzacions socials independentistes. Aquesta decisió judicial no sols és terriblement injusta amb les persones condemnades i els seus entorns, als quals volem fer arribar la nostra solidaritat i afecte en aquestes hores fosques.

Aquest llibre és una guia crítica de la proposta més central de la lingüística moderna: la noció, generalment coneguda com a Gramàtica Universal, que un conjunt universal de principis estructurals subratlla la diversitat gramatical de les llengües del món: considera les implicacions de la Gramàtica universal per a la filosofia de la ment i la filosofia del llenguatge, examina temes com l'adequació explicativa i com fonologia i semàntica s'adapten a la gramàtica universal, explica la recerca inspirada en l'adquisició de llenguatge, la sintaxi comparativa i la tipologia lin

La Facultat de Filologia treballa amb l'Hospital Clínic per desenvolupar una metodologia per avaluar sistemes de gestió de dades, una recerca que permetrà millorar el tracte amb els pacients. questa col·laboració forma part del conveni marc que el Centre de Llenguatge i Computació (CLiC) i el centre hospitalari van signar l'any 2018 per impulsar projectes conjunts.

La Societat Catalana de Sociolingüística (Institut d'Estudis Catalans) organitza una nova edició del NIU, una jornada de tallers pràctics per donar suport a l’alumnat que estigui preparant el seu Treball de Final de Grau (TFG) o de Final de Màster (TFM) en l’àmbit de la sociolingüística, la política lingüística, la pragmàtica o l’anàlisi del discurs, en català, castellà o anglès.

Investigadors del Laboratori de Fonètica de la UB i de l'empresa Team Training Consulting han desenvolupat una tecnologia que, mitjançant una app i unes ulleres de realitat virtual corregeix de forma automàtica els errors d'un conferenciant novell. Aquest projecte, anomenat Chiara, acaba de ser guardonat amb el premi del Consell Social de la UB i la Fundació Bosch Gimpera.

El dia 19 d'octubre torna a començar el cicle de conferències sobre revitalització lingüística.

La primera xerrada, "La escuela y la revitalización del euskera", anirà a càrrec de la Dra. Itziar Idiazábal, cap de la Càtedra UNESCO del Patrimoni Lingüístic Mundial de la Universitat del País Basc, una gran experta en ensenyament plurilingüe

Facultat de Filologia, Aula Joan Maragall

12.00

Es busquen estudiants de filologia que vulguin formar part del projecte universitari Cercle d'Art. Revista multidisciplinària d'estudiants, un laboratori on posar en pràctica els coneixements i completar la formació a les aules.

La Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona, amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, convoca la 24a edició del Premi Carme Serrallonga.

Josefina Carrera-Sabaté, Clàudia Pons-Moll, Jesús Bach Marquès (coord.) (2017). El llibre aplega reflexions i experiències sobre l’ensenyament de la llengua oral i la pronunciació del català en tots els nivells educatius i en el món professional.

El Departament de Filologia Catalana de la UB convoca el concurs de vídeos ImpliCA-T’hi!, amb l’objectiu que els alumnes que hi concorrin expliquin la seva visió sobre els estudis de Filologia Catalana que ofereix el Departament, i amb la voluntat de difondre les experiències dels estudiants i despertar l’interès pels estudis de filologia catalana en general. A petició dels estudiants, el termini de presentació dels vídeos s'ha allargat fins al 15 de febrer de 2016. Bases del concurs.