Esteu aquí

Presentació del estudis de Lingüística General

L'objectiu comú dels estudis de Lingüística General és aprofundir en el coneixement del llenguatge humà en les seves diferents vessants: la nostra recerca abasta camps tan diversos com lingüística computacional, biolongüística, desenvolupament del llenguatge, fonètica experimental i forense, neurolingüística, sociolingüística i tipologia lingüística.

[Què és la lingüística?] [Objectius] [Docència]
[La Secció de Lingüística General] [El Departament]

Què és la lingüística?

Dir que la lingüística és la ciència que s'ocupa d'estudiar el llenguatge segurament no us aclareix gaire aquest interrogant. Amb tot, aquesta és la definició que millor explica què tenen en comú els sociolingüistes, els fonetistes, els filòsofs del llenguatge i els psicolingüistes.

Tots ells són lingüistes. A més, també hi ha els lingüistes que estudien les semblances i diferències existents entre les diverses llengües del món; els que volen esbrinar com canvien les llengües al llarg de la història; els que tenen curiositat per descobrir què és i com funciona la facultat del llenguatge; o els que intenten programar els ordinadors amb gramàtiques semblants a les humanes.

Si us interessa saber-ne més o si encara us queden preguntes per respondre, entreu aquí.

Docència

La Universitat de Barcelona ofereix estudis de grau de lingüística i de postgrau (màsters i doctorat) en lingüística

Les titulacions universitàries oficials s’estructuren en tres cicles, cadascun dels quals condueix a l’obtenció del títol corresponent.

El primer cicle condueix a un títol de grau, i el segon i tercer cicles permeten d’obtenir els títols de màster i de doctorat, tots dos compresos dintre del que es coneix com a programa de postgrau,

Objectius

Els objectius formatius del grau en lingüística són els de proporcionar els coneixements necessaris per a l'estudi, anàlisi i investigació del llenguatge: fonètica, fonologia, historiografia, psicolingüística, sociolingüística i de l'ús de la llengua.

El nostre objectiu comú és aprofundir en el coneixement del llenguatge humà en les seves diferents vessants: la nostra recerca abasta camps tan diversos com lingüística computacional, biolongüística, desenvolupament del llenguatge, fonètica experimental i forense, neurolingüística, sociolingüística i tipologia lingüística.

Les assignatures obligatòries en l'estudi de la lingüística són: Fonètica General i Fonologia General, Història de la Lingüística, Introducció a la Lingüística, Llengües del Món, Lingüística bàsica i aplicacions, Lingüística Aplicada, Lingüística Computacional, Lingüística Històrica, Morfologia General, Pragmàtica, Psicolingüística, Sintaxi, Sociolingüística, Tecnologies de la informació i de la comunicació i Tipologia Lingüística

La Secció de Lingüística General

La Secció de Lingüística de la Universitat de Barcelona està constituïda per un grup molt dinàmic i actiu de professors que desenvolupen una intensa activitat en recerca i docència. Impartim docència en els graus de Lingüística i de Comunicació i Indústries Culturals. En l’actualitat comptem amb 20 alumnes de tercer cicle i 165 alumnes de grau.

[Accés al llistat de personal docent i investigador]

[Accés al llistat de personal investigador en formació]

El departament

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB està format per tres seccions: Lingüística General, Lingüística Catalana i Literatura Catalana. Imparteixen la seva docència a la Facultat de Filologia. Alguns professors del departament fan classes també a la Facultat de Dret.

[Accés al directori organitzatiu]