STERHEOTYPES: STudying European Racial Hoaxes and sterEOTYPES

Any d'inici
Any de finalització
Cos de text

STERHEOTYPES: STudying European Racial Hoaxes and sterEOTYPES (S129542), projecte internacional coordinat per Francesca d’Errico (Università degli Studi Roma Tre, Itàlia). Durada: 2020-2024

Convocatòria: Challenge for Europe. Finançament: Compangia di San Paolo.

Participants: Università degli Studi Roma Tre, Universitat de Barcelona (Espanya), Università Telematica Internazionale Uninettunno (Itàlia), Università degli Studi di Torino (Itàlia) and Universite Toulouse III- Paul Sabatier (França).

Descripció: El projecte té per objectiu reduir el 8e)racisme mitjançant un estudi 'cross-lingual' i interdisciplinar (psicològic i lingüístic) entre països mediterranis a partir de l'estudi de com els 'boles' de tipus racial sobre la inmigració poden reforçar els estereotips en els natius digitals. Es dissenyaran experiments en escoles, es desenvoluparan eines computacionals, es comunicaran els resultats científictes a profesors amb la creació d'un curs E-learning.