La secció de Lingüística General participa en la XII Festa de la Ciència de la UB

taller de fonètica

La setmana passada va tenir lloc la dotzena Festa de la Ciència, l'esdeveniment en què els investigadors de la Universitat de Barcelona apropen la ciutadania a la recerca que es duu a terme a la Universitat. Són els mateixos grups de recerca de la UB que proposen i elaboren diferents tallers pensats per a fer accessible de manera innovadora i engrescadora la investigació que duen a terme.

Enguany, diversos grups de la Secció de Lingüística han participat a la jornada de divendres, destinada a un públic escolar de primària a batxillerat. La Festa va tenir lloc a l'Edifici Històric, de 9:00 a 14:00, un matí durant el qual els alumnes van poder gaudir de tallers, demostracions i activitats experimentals.

El grup CliC hi va presentar "Vine a parlar amb una màquina!", una activitat on es permet provar eines de reconeixement automàtic de la parla, síntesi de la parla o generació de text. Els membres del GELA (Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades) i el GLiDi (Grup de Lingüistes per la Diversitat) van proposar un taller per a descobrir la diversitat tipològica de les llengües del món, moltes de les quals formen part de la nostra quotidianitat i ens passen desapercebuda. Finalment, el Laboratori de Fonètica va dur a terme un taller interactiu inspirat en la fonètica forense, on els infants podien provar un programa informàtic especialitzat en la comparació de veus.