L'equip dirigit per Cedric Boeckx revela la primera demostració genètica de l’autodomesticació humana

Un nou estudi de la Universitat de Barcelona revela la primera demostració genètica de l’autodomesticació humana, una hipòtesi que explica que els humans van desenvolupar un comportament més amigable i cooperatiu seleccionant els seus companys segons el caràcter. Els investigadors han identificat una xarxa genètica implicada en aquesta trajectòria evolutiva cap a la prosocialitat que també està relacionada amb la morfologia del rostre, i que no s’ha trobat en el genoma dels neandertals. La recerca es basa en experiments amb cèl·lules de la síndrome de Williams, un trastorn que provoca una morfologia facial característica i discapacitats cognitives, així com un caràcter normalment obert, simpàtic i de confiança.

L’estudi, publicat a la revista Science Advances, és fruit de la col·laboració entre l’equip de la UB liderat per Cedric Boeckx, professor ICREA de la Secció de Lingüística General del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, i membre de l’Institut de Sistemes Complexos de la UB (UBICS), i investigadors de l’equip de Giuseppe Testa, professor de la Universitat de Milà i l’Institut Europeu d’Oncologia.

Podeu llegir la notícia completa en aquest enllaç.