Jornada Ibon Sarasola: celebrem l'euskara

17 novembre 2022, 17:00
17 novembre 2022, 20:00

Edifici Josep Carner, Sala de professors (5a planta)

El proper 17 de novembre se celebrarà la jornada Ibon Sarasola a partir de les 17h a la Sala de professors, a la cinquena planta de l'edifici Josep Carner. L'acte serà inaugurat per Javier Velaza (degà de la Facultat de Filologia i Comunicació) i els professors del departament de Filologia Catalana i Lingüística General Sebastià Serrano i Itziar Aduriz. A continuació hi haurà una conferència d'Itziar Laka (EHU) sobre Ibon Sarasola i una altra d'Aritz Galarraga (UAB) sobre la literatura basca en català. Després de la pausa, a les 18.15h, hi haurà una trobada poètica amb Beatriz Chivite i la projecció de curtmetratges del Kimuak 2020.

Ibon Sarasola (1946, Donostia - ) és escriptor acadèmic de la Reial Acadèmia de la Llengua Basca i catedràtic de la Universitat del País Basc. La seva aportació a la llengua i cultura basca és cabdal. En destaquen les obres de lexicografia, de crítica i d'història de la literatura basca, així com dues obres literàries. Sarasola va cimentar l'estudi de la llengua basca a la UB –una de les universitats precursores de l'ensenyament de l'euskara fora del País Basc– on va impartir docència durant més de deu anys.