12/03/2021 a 26/03/2021

Virtual

El Servei de Tecnologia Lingüística organitza aquesta activitat, que tindrà lloc els divendres 12, 19 i 26 de març, d’11.00 a 14.00 (sessions en streaming), a càrrec del prfoessor Sergi Civit.

24/02/2021

El centre d’investigació PRHLT de la Universitat Politècnica de València, en el marc del projecte MISMIS (MISinformation and MIScommunication in Social Media, PGC2018-096212-B), en el qual participen la UPV, la UB i la UNED, i l'IP del qual és el professor amb PI Paolo Rosso, organitza una sèrie de xerrades sobre discursos d’odi i llenguatge tòxic en línia. En aquest projecte, per part de la UB, hi participa el grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació.

26/02/2021

Defensa telemàtica

La doctoranda Elisabet Vila Borrellas, professora associada del Departament de Lingüística, defensarà la seva tesi doctoral el proper 26 de febrer a les 16 h. La tesi s'inscriu en el programa de doctorat sobre Ciència cognitiva i llenguatge i es titula: Comprehension of yes/no- and wh-questions across Autism Spectrum Conditions. Els directors de la tesi han estat la Dra. Joana Rosselló i el Dr. Wolfram Hinzen.

10/02/2021

En línia a: meet.google.com/haz-bthm-cze

La Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona convoca la 28a edició del Premi Carme Serrallonga a la qualitat comunicativa en record de la filòloga Carme Serrallonga i Calafell (1909-1997). Es posa l'èmfasi en la seva exemplaritat com a professora i traductora, fidel a la seva llengua però oberta a totes les altres, i gran amant del multilingüisme, a més d'haver estat una incansable defensora de l'ensenyament en català durant el franquisme.

El premi Jesús Tuson promou la recerca i la transferència de coneixement del patrimoni lingüístic de la humanitat. Jesús Tuson (1939-2017) va ser catedràtic de lingüística general a la Universitat de Barcelona. A més de la seva tasca docent, va crear una àmplia obra assagística que ha estat fonamental per conèixer i reconèixer el valor de la diversitat lingüística.

La tasca DETOXIS (DEtection of TOxicity in comments In Spanish - Detecció de toxicitat en comentaris en castellà) es durà a terme en el marc d'IberLEF 2021, el III Taller d'Avaluació de Llengües Ibèriques a la Conferència SEPLN 2021, que se celebrarà el setembre de 2021.

26/01/2021

El Dr. Joni Salminen ens oferirà un seminari el dimarts 26 de gener a les 11h. Aquest acte s'engloba dins la sèrie de xerrades organitzades per Paolo Rosso (Universitat Politècnica de València) sobre el projecte MISMIS sobre Misinformation i Miscommunication. Es podrà accedir a la conferència a través d'aquest enllaç.

11/01/2021

Videoconferència. Enllaç: http://meet.google.com/zcy-zuri-qhw

El professor del departament Paolo Roseano, expert en fonologia, va participar dissabte passat en el programa Para todos La 2, al canal de televisió La 2 de Televisión Española. Es va discutir com afecta l'ús de la màscara a la comunicació, tant des del punt de vista comunicatiu com expressiu. Roseano explica com millorar la comunicació social i com podem utilitzar el nostre aparell fonador per afavorir l'emissió de missatges.