Tutories, formació i lectura de tesis on line

13/07/2020

Seminari virtual

L’Escola de Doctorat ha organitzat el webinar “Covid-19 i efectes en el doctorat. Tutories, formació i lectura de tesis on Line”, que tindrà lloc el pròxim dilluns 13 de juliol.

Es tracta d’una petita jornada on, a partir d’experiències internacionals i de la pròpia UB, es reflexionarà sobre els procediments seguits respecte a les tutories on line, activitats formatives a distància i lectura de tesis virtuals.

S'ha obert la convocatòria de beques del Ministeri d'Educació i Formació Professional per col·laborar en departaments universitaris durant el curs 2020-2021. La beca s'adreça a estudiants d'últim curs del grau i primer curs de màster que es vulguin iniciar en tasques d'investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

Termini de presentació de sol·licituds: del 2 de juliol 30 de setembre del 2020.

16/07/2020

Defensa pública telemàtica

Significado, distribución y frecuencia de la categoría preposicional en español. Una aproximación computacional

Doctorand: Francesc Reina González

Data: 16 de juliol de 2020

Hora: 10.30h

Ubicació: defensa pública telemàtica

Direcció de la tesi: Dra. Irene Castellón Massalles i Dr. Lluís Padró Cirera
Programa de doctorat de Ciència Cognitiva i Llenguatge

Karim Akbih Verdaguer, exalumne de Lingüística, graduat el passat curs 2018-2019, ha guanyat la borsa d'estudi Eusko-Ikaskuntza - Institut d’Estudis Catalans pel projecte Comparació tipològica entre l’onomàstica basca i la catalana.

Des del 1997, l’IEC i l’Eusko-Ikaskuntza - Sociedad de Estudios Vascos convoquen dues borses d’estudi destinades a investigadors joves interessats en l’estudi d’algun aspecte de la cultura catalana o de la cultura basca.

Programa de doctorat Ciència Cognitiva i Llenguatge

09/07/2020

Defensa pública telemàtica

Paraphrasing, Textual Entailment, and Semantic Similarity Above the Word Level
Doctorand: Venelin Orlinov Kovatchev

Direcció de la tesi: Dra Maria Antonia Martí Antonin i Dra. Maria Salamó Llorente

Data: 9 de juliol de 2020, 16.00

Qualsevol persona interessada a participar a l’acte de defensa pública telemàtica ho ha de sol·licitar mitjançant un correu electrònic tramès a la Cap de la Secretaria de Filologia i Comunicació (lauravara@ub.edu).

A càrrec de la Dra Limor Raviv (Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen)

18/06/2020
Lloc:

Degut a les actuals circumstàncies, la conferència tindrà lloc en línia.

Els detalls sobre com unir-se a la'cte es difondran quan s'apropi la data de la conferència, i estaran disponibles a la pàgina web del grup Cognitive Biology of Language (cbl.ub.edu) i al seu compte de Twitter (@cbl_bcn).

Ens complau anunciar la conferència de la Dra. Limor Raviv (Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen), patrocinada pel Programa de Doctorat en Ciència Cognitiva i Llenguatge de la Universitat de Barcelona. El títol de la xerrada és Language and society: How social pressures shape grammatical structure.

L'acte tindrà lloc (en línia) dijous 18 de juny, a les 16.00.

Abstract:

Com ja sabeu, la UB organitza cada any la Festa de la Ciència. El GELA hi ha participat gairebé sempre amb activitats per donar a conèixer la diversitat lingüística. Enguany, que la festa ha de ser virtual, us hem preparat una activitat molt especial. Una Gimcana on aprendreu moltes coses de la diversitat lingüística i podreu emprar els vostres coneixements per anar millorant els resultats.

Ens complau molt anunciar que Venelin Kovatchev, investigador predoctoral i membre del grup CLiC, s'incorporarà properament com a becari de recerca postdoc a la Universitat de Birmingham, per treballar en processament del llenguatge natural i aprenentatge automàtic en l'àmbit de la psicologia.

Li desitgem molta sort en aquest nou repte de treball interdisciplinar.

Pràctiques externes per als estudiants de grau

23/04/2020 a 08/06/2020

Els estudiants dels graus de la Facultat de Filologia i Comunicació (excepte els del grau CIC) poden apuntar-se fins al 8 de juny a l'assignatura optativa "Pràctiques externes" de cara al curs 2020-2021.

Requisits:

• Ser alumne de l'ensenyament de grau al qual s'adscriu la plaça sol·licitada i, si és el cas, de l'itinerari requerit a la descripció de la plaça.
  • Haver superat un mínim de 120 crèdits de la titulació en el moment de realitzar la preinscripció.

El número 16:3 (2019) de la revista Spanish in Context està dedicat al tema Prosodic Issues in Language Contact Situations.

En aquest exemplar podeu trobar diversos articles dels membres del Laboratori de Fonètica. Consulteu l'índex de continguts d'aquest número clicant aquí.