Konstantina Theofanopoulou serà la representant de la UB als concursos 3MT, del Grup Coïmbra, i 4MT, de l’FCRi

Konstantina Theofanopoulou, del programa de doctorat Ciència Cognitiva i Llenguatge, va guanyar ahir la final de la fase institucional dels concursos «Tesis en 3 minuts» (3MT), del Grup Coïmbra, i «Tesis en 4 minuts» (4MT), de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) amb la presentació «Are modern humans self-domesticated?» i serà la representant de la UB en els dos concursos interuniversitaris.

Theofanopoulou va defensar davant del jurat la seva recerca, en què explica la sociabilitat humana partint de diferents proves que demostren una semblança amb les espècies domesticades en termes anatòmics, genètics i de comportament.

La guanyadora haurà de defensar ara la seva presentació a la final de l'FCRi, que tindrà lloc al mes de juny, i on competirà amb els representants de les altres universitats catalanes. Així mateix, entra en la fase europea de selecció del Grup Coïmbra i, en cas de ser seleccionada, participarà en la final del 3MT, que tindrà lloc a Salamanca a finals de maig i en què s'enfrontaran els tres millors oradors universitaris a escala internacional.