Nova edició de l’Escola del CIEMEN sobre diversitat lingüística

ciemen

El CIEMEN i el GLiDi organitzen la segona edició de l’Escola dedicada a la diversitat lingüística a Catalunya, on s'analitzarà la situació del català, occità, llengua de signes catalana i caló en els àmbits social i educatiu, amb una mirada a llengües implantades més recentment, com l’amazic, el romaní o el fula. Podeu veure’n el programa complet en aquest enllaç.

L’Escola tindrà lloc entre els dies 7 i 30 de novembre de 2023 a la seu del CIEMEN a Barcelona, les tardes de dimarts i dijous, amb un programa que aborda el multilingüisme a Catalunya a través de tres prismes: un, la diversitat lingüística al país, amb atenció especial a l’àmbit educatiu; dos, la preservació a Catalunya de les llengües procedents de fluxos migratoris recents, amb esment especial per les minoritzades en origen, i tres, els reptes en l’adquisició i ús del català.

L’Escola és coorganitzada entre el CIEMEN i el Grup de Lingüistes per la Diversitat (GLiDi), un col·lectiu integrat per lingüistes formats majoritàriament a la Secció de Lingüística General de la UB que tenen en comú l’interès per la diversitat lingüística.

La durada total de la formació serà de 25 hores, i inclou ponències, tallers, taules rodones i visites in situ. Entre els ponents que impartiran les sessions o hi participaran hi ha els lingüistes Víctor Bargiela, David Ginebra, Jose Antonio Jódar, Maria Bardají, Alina Moser, Alejandro García, Marina Massaguer i Alexandra Navarrete, el periodista Ferriol Macip i els activistes i membres d’organitzacions per la diversitat lingüística Moussa Diallo, Sara Berdahem, Ricard Valentí i Enerida Isuf.

Us podeu inscriure fins al 3 de novembre  a través d’aquest formulari. El preu de la formació és de 40 euros. Per a socis i sòcies del CIEMEN i membres del GLiDi, el preu és de 20 euros.

Programa Escola CIEMEN novembre 2023