tfg

Durant les dues darreres setmanes s'han dut a terme les exposicions orals dels TFG dels alumnes del Grau de Lingüística que acaben els seus estudis aquest curs.

Podeu veure a sota un recull d'imatges d'algunes de les presentacions.

Beques de col·laboració en departaments

S'ha obert el termini per sol·licitar les beques de col·laboració en departaments per al curs 2024-2025. Es tracta d’un ajut destinat a facilitar als estudiants de l’últim curs de Grau d’ensenyaments oficials i als estudiants de primer any de màster oficial l’inici de les tasques d’investigació directament vinculades amb els estudis que cursen.

La beca la demana l'estudiant sobre la base d'un projecte de col·laboració amb el Departament. Convé, per tant, que els candidats es posin en contacte amb algun professor que els pugui fer de tutor.

leiden

Les professores Mireia Farrús i Wendy Elvira han participat al congrés Speech Prosody 2024 que es celebra a Leiden (Països Baixos) del 2 al 5 de juliol, amb la preentació de diversos pòsters.

En aquest congrés es mostren les diferents facetes de la variació prosòdica i el seu paper en la producció, comprensió i adquisició de la parla per obtenir una millor comprensió de l'estructura i funció de la prosòdia.

atlas.ti

Preu: 60 €

Enllaç d'inscripció: https://forms.office.com/e/kPk4bn3GPm

lrec

El grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació, ha participat en el congrés LREC-COLING 2024, 2024 Joint International Conference on Computational Linguistics, Language Resources and Evaluation, que ha tingut lloc a Torí del 20 mal 25 de maig.

Segona sessió del SeRIAL
29 maig 2024, 16:00

Aula 0.3 de l'Edifici Josep Carner, Facultat de Filologia i Comunicació de la UB

El dimecres 29 de maig a les 16 h tindrà lloc a l'aula 0.3 de l'Edifici Josep Carner la segona sessió del Seminari de Recerca Interdisciplinària en l'Àmbit Lingüístic (SeRIAL). En aquesta sessió, Chiara Barbieri, investigadora de la Universitat de Cagliari i de la Universitat de Zuric especialitzada en la relació entre genètica i llengües, oferirà la ponència Matches and mismatches between human genetic and linguistic histories

carme

La professora Maria Bardají farà una xerrada sobre diversitat lingüística en un acte de reconeixement a la M. carme Junyent.

L'acte tindrà lloc dimcres 15 de maig, a les 19:30, a l'Ateneu de Sant Just Desvern.

beques

S’ha obert una convocatòria ordinària de 12 beques de col·laboració amb els Serveis Lingüístics:

• Assessorament lingüístic de català, castellà i anglès
  • Gestió de projectes multilingües
  • Dinamització lingüística
  • Acollida lingüística d’alumnat de mobilitat entrant
  • Autoaprenentatge de llengües

El termini per presentar les sol·licituds acaba el 21 de maig.

Enllaç a la convocatòria

portada

Divendres dia 26 d'abril va tenir lloc una sessió de work in progress dels estudiants del grau de Lingüística que estan preparant el TFG.

Cada estudiant va exposar el tema del seu treball i l'estat actual de la seva recerca; després de cada intervenció, la resta de participants van poder fer les seves preguntes i observacions.