23/05/2022
Lloc:

Laboratori de fonètica (5è pis de l'edifici Josep Carner)

El laboratori de fonètica de la Facultat passarà a anomenar-se Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán, segons acord pres a la Junta de Facultat del 2 d'octubre de 2020. El proper dia 23 de maig, a les 12:00 es descobrirà la placa amb el nou nom a la porta del Laboratori (al cinquè pis de l'edifici Josep Carner).

La Fundació Bosch i Gimpera ha publicat avui una entrevista a la professora de la secció Mireia Farrús: «Mireia Farrús Cabeceran treballa en dos camps que potser a simple vista no tenen nexes d’unió, però que poden interconnectar-se. Farrús va estudiar física i lingüística, i ara centra la seva recerca en la tecnologia de la parla i la prosòdia, concretament de la llengua catalana.

02/06/2022

Aula Magna de la Facultat de FIlosofia de la Universitat de Barcelona

El Workshop anual del Màster de Ciència Cognitiva i Llenguatge (CCiL) se celebrarà el 2 de juny a les 10h a l'Aula Magna de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. El programa inclou una conferència, informació sobre oportunitats de recerca i programes de doctorat, així com estudiants egressats del CCiL que explicaran la seva trajectòria un cop acabat el màster.

05/05/2022

En línia

Els Estudis Bascos del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB organitzen una conversa literària (online) amb l'escriptora Karmele Jaio, amb qui reflexionarem a partir de la seva obra.

03/05/2022

Aula 2.1 de l'Edifici Josep Carner

El dia 3 de maig a les 19.00 h, en Miquel Cabal oferirà una conferència sobre el coneixement lingüístic en traducció i edició de textos dins de l'assignatura de Lingüística Bàsica: Aplicacions. Aquest acte tindrà lloc a l'aula 2.1 de l'Edifici Josep Carner.

La professora de la secció de Lingüística Wendy Elvira-García va presentar una Ted Talk amb el títol "Lo que los humanos comunicamos sin palabras y las máquinas no" a l'esdeveniment TEDxUNebrija, de la Universidad de Nebrija, el passat 24 de març a Madrid.

27/04/2022
Lloc:

UB, Facultat de Filologia i Comunicació, Aula Joan Maragall (111)

19 h

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB us convida a la conferència "La Salut del català en temps de revolucions", a càrrec de Miquel Àngel Pradilla. L'acte serà el dimecres 27 d'abril a les 19 h a l'Aula Joan Maragall (111) de la Facultat de Filologia i Comunicació (Edifici Històric).

05/04/2022

En línia

El proper dimarts 5 d'abril de 2022, Josep Quer oferirà una conferència en línia sobre les llengües de signes a les 19:00 h, dins de l'assignatura de Lingüística Bàsica: Aplicacions dels Estudis de Lingüística General. Es podrà accedir a aquest acte a través d'aquest enllaç de Zoom.

18/03/2022

Aula Joan Maragall, Facultat de Filosofia i Comunicació

El proper divendres 18 de març, el Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades (GELA) de la Universitat de Barcelona celebrarà una jornada sota el títol Joves i revitalització de llengües a la península Ibèrica. La jornada començarà a les 9.45 a l'Aula Joan Maragall amb la presentació per M. Carme Junyent i anirà seguida d'una ponència inaugural de Miroslav Vales sobre el projecte de documentació i descripció d'A Fala (Extremadura), presentada per Pere Comellas.

09/03/2022

Aula Joan Maragall

L'acte de presentació del llibre Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou, editat per la Dra. Carme Junyent i en el qual han participat moltes professores del departament i de la Facultat de Filologia i Comunicació, tindrà lloc aquest dimecres 9 de març a l'aula Joan Maragall a partir de les 19.00h.