26/07/2021

Defensa telemàtica, dilluns 26 de juliol a les 16h

Dilluns 26 de juliol, el doctorand Alejandro Andirkó presentarà la seva tesi doctoral, Modern brains and bones: genomic analysis of derived Homo sapiens traits, dirigida pel professor ICREA Cedric Boeckx dins del Programa de Doctorat de Ciència Cognitiva i Llenguatge de la Universitat de Barcelona.

15/07/2021

Seminari intern del Laboratorio SQ-Lingüistas Forenses, 15 juliol, 11h

Dijous vinent, 15 de juliol, Montserrat Nofre, responsable del Servei de Tecnologia Lingüística, intervindrà com a experta convidada al seminari organitzat per la secció d'I+D+i del Laboratorio SQ-Lingüistas Forenses.

12/07/2021

Retransmissió pel canal UBtv, 12 de juliol a les 18h

El proper dilluns 12 de juliol, Carme Junyent, professora del departament de Filologia Catalana i Lingüística General, rebrà la Distinció del Claustre de Doctors i del Consell Social de la Universitat de Barcelona a les activitats excel·lents de divulgació científica i humanística

30/06/2021
Lloc:

Francesc Xavier Vila, catedràtic de Sociolingüística i director del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona, ha estat designat com a nou secretari de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.

21/06/2021 a 23/06/2021

Virtual, del 21 al 23 de juny de 2021

La Universitat de Barcelona (amb la investigadora Mireia Farrús com a membre del comitè organitzador) i la Universitat Pompeu Fabra organitzen l'edició d'enguany de les conferències Phonetics and Phonology in Europe, que tindran lloc de manera virtual del 21 al 23 de juny

S'ha obert el termini per sol·licitar les beques de col·laboració en departaments per al curs 2021-2022. Es tracta d’un ajut destinat a facilitar als estudiants de l’últim curs de Grau d’ensenyaments oficials i als estudiants de primer any de màster oficial l’inici de les tasques d’investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

17/06/2021
Lloc:

Virtual, 17 de juny de 2021, de 10h a 11h.

Guadalupe Ruiz Fajardo, doctora en Filologia Hispànica per la Universitat de Granada i actualment membre del departament de Latin American and Iberian Cultures a la Universitat de Columbia oferirà, el vinent 17 de juny a les 10:00, una conferència en què exposarà com es pot utilitzar un corpus de converses reals entre parlants competents d'espanyol en l'ensenyament de l'Espanyol com a Llengua Estrangera.

07/06/2021
Lloc:

Virtual. Dilluns 7 de juny, de 09:30 a 14:00.

El proper dilluns 7 de juny al matí tindrà lloc de manera virtual una nova sessió del CCiL 2021 Annual Workshop, adreçat als estudiants del màster de Ciència Cognitiva i Llenguatge (CCiL).

Aviat podreu trobar a la pàgina web del CCiL els abstracts de les diferents xerrades que s'hi oferiran .

Podreu accedir al workshop mitjançant aquest enllaç.

12/05/2021

Virtual, tot el dia.

El projecte europeu EFA 227/16/LINGUATEC (Desenvolupament de la cooperació transfronterera i de la transferència de coneixement en tecnologies del llenguatge) organitza un workshop obert a tots els investigadors interessats, amb l'objectiu de difondre la feina realitzada en aquest projecte i presentar alguns dels avenços realitzats en èuscar i occità.

03/06/2021

Virtual: 3 de juny a les 16:00

La comunitat DiverTLes (Diversidad en Tecnologías del Lenguaje en España) organitza una taula rodona virtual en què quatre expertes en Processament del Llenguatge Natural exposaran com estan aplicant aquesta disciplina a l'hora de resoldre problemàtiques socials. Cadascuna d'elles exposarà breument la seva feina, i tot seguit s'obrirà un debat perquè els assistents puguin plantejar-los dubtes o apreciacions. La durada total de l'esdeveniment serà d'una hora.