Actualitat

La Societat Espanyola de Processament del Llenguatge Natural (SEPLN) va celebrar el seu XXXVIII Congrés del 20 al 23 de setembre de 2022 a l'edifici del Rectorat de la Universidade da Coruña.

Durant el congrés, la SEPLN va aprofitar per reconèixer la trajectòria científica i homenatjar la M. Antònia Martí, catedràtica de la Universitat de Barcelona, professora emèrita de la secció de Lingüística General i directora del Centre de Llenguatge i Computació (CLiC).

La Universitat de Barcelona i l'Institut Etxepare ofereixen un curs d'extensió universitària d'introducció al cinema basc amb el títol Vivim un boom del cinema en euskara?

El passat dimarts 27 de setembre, la professora de fonètica de la secció Wendy Elvira García va participar a la secció Todo es lenguaje, de la professora de la facultat Estrella Montolío, a Las tardes de RNE a Radio Nacional Española.

Data:
03/10/2022
Lloc:

Paranimf de la Universitat de Barcelona

El dia 3 d'octubre, a les 18 h, tindrà lloc l'acte d'inauguració del curs 2022-2023 de la Universitat de Barcelona. L'acte, que serà presentat per Ariadna Oltra i Xavi Bundó, comptarà amb diverses actuacions musicals i teatrals i marcarà l'inici de la commemoració del 150è aniversari de l'Edifici Històric. La lliçó inaugural serà a càrrec de Laia Palau, esportista d'elit i recent Creu de Sant Jordi.

La professora de la Secció de Lingüística General Mireia Farrús va participar el darrer 21 de setembre a la secció de la professora Carme Junyent al programa El matí de Catalunya Ràdio.

Mireia Farrús, física i lingüista, explica que la llengua i la física són vasos comunicants a través d'exemples com la llei de Zipf, la classificació dels colors o el principi de Huygens

L'Alejandro Ariza i el Wolfgang Schmeisser, membres del CLiC-Centre de Llenguatge i Computació, han presentat la tasca DETESTS (DETEction and classification of racial STereotypes in Spanish) a l'IberLEF 2022, una campanya d'avaluació anual de tasques de Processament del Llenguatge Natural. La presentació s'emmarca en el congrés anual de la Societat Espanyola de Processament del Llenguatge Natural (SEPLN), celebrat a la ciutat gallega de La Corunya entre el 20 i el 23 de setembre.

Data:
07/10/2022
Lloc:

Aula Joan Maragall

El proper 7 d'octubre de 2022 se celebrarà una jornada en record de Jesús Tuson a l'aula Joan Maragall de la Facultat de Filologia i Comunicació.

El degà de la Facultat de Filologia i Comunicació, Javier Velaza i la Dra. M. Carme Junyent inauguraran l'acte a les 9.15h. A continuació, la Dra. Carme Junyent presentarà la ponència inaugural, a càrrec de Mila Segarra.

El proper divendres 30 de setembre se celebrarà la primera sessió del curs 2022-2023 del Seminari de sociolingüística i política lingüística, organitzat pel CUSC-UB amb la col·laboració de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. El seminari, amb el títol «Una mirada a la llengua des d’una perspectiva economètrica», serà a càrrec d’Antonio Di Paolo, professor del Departament d’Econometria, Estadística i Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona.

El Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades organitza una exposició d'escriptors africans al vestíbul de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona del 13 d'octubre al 20 de novembre de 2022.

Un any més, la Facultat de Filologia i Comunicació organitza l’acte acadèmic de graduació dels alumnes que han conclòs els estudis de grau durant el curs 2021-22.

Aquesta celebració és el reconeixement als alumnes graduats que, durant tot l’ensenyament, han mostrat esforç, constància i tenacitat. Consisteix en una cerimònia presidida pel degà i el padrí o padrina de la promoció, en què també intervé un alumne representant dels estudiants graduats. Seguidament es fa el lliurament d’un títol simbòlic com a mostra de culminació d’aquesta etapa.