carme

La professora Maria Bardají farà una xerrada sobre diversitat lingüística en un acte de reconeixement a la M. carme Junyent.

L'acte tindrà lloc dimcres 15 de maig, a les 19:30, a l'Ateneu de Sant Just Desvern.

beques

S’ha obert una convocatòria ordinària de 12 beques de col·laboració amb els Serveis Lingüístics:

• Assessorament lingüístic de català, castellà i anglès
  • Gestió de projectes multilingües
  • Dinamització lingüística
  • Acollida lingüística d’alumnat de mobilitat entrant
  • Autoaprenentatge de llengües

El termini per presentar les sol·licituds acaba el 21 de maig.

Enllaç a la convocatòria

serial1

El dia 9 de maig es dona el tret de sortida al SeRIAL (Seminari de Recerca Interdisciplinària en l'Àmbit Lingüístic), una sèrie de seminaris adreçats als membres del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General i a estudiants de doctorat, màster i grau.

ajhg

El número d'abril de la prestigiosa publicació The American Journal of Human Genetics (AJHG) ha publicat un treball del professor Cedric Boeckx, en col·laboració amb Noriko Funato i Arja Heliövaara, titulat "A regulatory variant impacting TBX1 expression contributes to basicranial morphology in Homo sapiens".

En aquest article, els autors mostrem com una variant reguladora que afecta a l'expressió del gen TBX1 va contribuir a l'evolució de la morfologia basicraneal humana.

portada

La Festa de la Ciència és un esdeveniment en què la Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per fer accessible, d’una manera innovadora i engrescadora, la recerca que duu a terme. La vàlua d’aquesta activitat es fonamenta en el rigor científic de la proposta, ja que són els grups de recerca mateixos els que proposen i elaboren, en col·laboració amb la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+I) de la institució, els tallers que s’hi fan.

portada

La recent incorporació de la Col·lecció Instruments Científics del Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán a les col·leccions patrimonials de la Universitat de Barcelona incrementa la visibilitat del Laboratori i posa de relleu l’evolució històrica de la fonètica a través dels aparells emprats en l’estudi del so durant les darreres dècades. Entre els més de cinquanta aparells i instruments que formen part de la col·lecció es troben un espectrògraf analògic de 1968, que va ser el primer equip del Laboratori de Fonètica.

scribal

El projecte SCRIBAL, un transcriptor digital per a la docència, encapçalat per la professora Mireia Farrús, del grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació, ha estat un dels guanyadors de la I Convocatòria de Solucions Disruptives, organitzada per la Xarxa AccessCat, que s'han donat a conèixer dins de l'acte Accessibility Solutions Awards.

salo

El grup de recerca CLiC (Centre de Llenguatge i Computació) participa a la 33a edició del Saló de l'Ensenyament, dins de l’EspaiCiència, una iniciativa per donar a conèixer a la ciutadania la recerca i la innovació que es du a terme a Catalunya.

pan

CLiC. Centre de Llenguatge i Computació participa en la tasca Oppositional thinking analysis: Conspiracy vs critical narratives, que formarà part de les tasques PAN, en el marc del congrés CLEF 2024 Conference and Labs of the Evaluation Forum.

detest

CLiC. Centre de Llenguatge i Computació participa en la tasca DETESTS-Dis (DETEction and classification of racial STereotypes in Spanish - Learning with Disagreement), que formarà part d'IberLEF 2024 - 6th Workshop on Iberian Languages Evaluation Forum, que se celebrarà en el marc del congrés de la SEPLN 2024.

L'objectiu de DETESTS-Dis és la detecció i classificació d'estereotips explícits i implícits en textos de xarxes socials i comentaris d'articles de notícies, tot incorporant tècniques d'aprenentatge amb desacord (learning with disagreement).