tfg

Durant les dues darreres setmanes s'han dut a terme les exposicions orals dels TFG dels alumnes del Grau de Lingüística que acaben els seus estudis aquest curs.

Podeu veure a sota un recull d'imatges d'algunes de les presentacions.

Beques de col·laboració en departaments

S'ha obert el termini per sol·licitar les beques de col·laboració en departaments per al curs 2024-2025. Es tracta d’un ajut destinat a facilitar als estudiants de l’últim curs de Grau d’ensenyaments oficials i als estudiants de primer any de màster oficial l’inici de les tasques d’investigació directament vinculades amb els estudis que cursen.

La beca la demana l'estudiant sobre la base d'un projecte de col·laboració amb el Departament. Convé, per tant, que els candidats es posin en contacte amb algun professor que els pugui fer de tutor.

leiden

Les professores Mireia Farrús i Wendy Elvira han participat al congrés Speech Prosody 2024 que es celebra a Leiden (Països Baixos) del 2 al 5 de juliol, amb la preentació de diversos pòsters.

En aquest congrés es mostren les diferents facetes de la variació prosòdica i el seu paper en la producció, comprensió i adquisició de la parla per obtenir una millor comprensió de l'estructura i funció de la prosòdia.

carme

La professora Maria Bardají farà una xerrada sobre diversitat lingüística en un acte de reconeixement a la M. carme Junyent.

L'acte tindrà lloc dimcres 15 de maig, a les 19:30, a l'Ateneu de Sant Just Desvern.

beques

S’ha obert una convocatòria ordinària de 12 beques de col·laboració amb els Serveis Lingüístics:

• Assessorament lingüístic de català, castellà i anglès
  • Gestió de projectes multilingües
  • Dinamització lingüística
  • Acollida lingüística d’alumnat de mobilitat entrant
  • Autoaprenentatge de llengües

El termini per presentar les sol·licituds acaba el 21 de maig.

Enllaç a la convocatòria

serial1

El dia 9 de maig es dona el tret de sortida al SeRIAL (Seminari de Recerca Interdisciplinària en l'Àmbit Lingüístic), una sèrie de seminaris adreçats als membres del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General i a estudiants de doctorat, màster i grau.

ajhg

El número d'abril de la prestigiosa publicació The American Journal of Human Genetics (AJHG) ha publicat un treball del professor Cedric Boeckx, en col·laboració amb Noriko Funato i Arja Heliövaara, titulat "A regulatory variant impacting TBX1 expression contributes to basicranial morphology in Homo sapiens".

En aquest article, els autors mostrem com una variant reguladora que afecta a l'expressió del gen TBX1 va contribuir a l'evolució de la morfologia basicraneal humana.

portada

La Festa de la Ciència és un esdeveniment en què la Universitat de Barcelona obre les portes a la ciutadania per fer accessible, d’una manera innovadora i engrescadora, la recerca que duu a terme. La vàlua d’aquesta activitat es fonamenta en el rigor científic de la proposta, ja que són els grups de recerca mateixos els que proposen i elaboren, en col·laboració amb la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+I) de la institució, els tallers que s’hi fan.

portada

La recent incorporació de la Col·lecció Instruments Científics del Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán a les col·leccions patrimonials de la Universitat de Barcelona incrementa la visibilitat del Laboratori i posa de relleu l’evolució històrica de la fonètica a través dels aparells emprats en l’estudi del so durant les darreres dècades. Entre els més de cinquanta aparells i instruments que formen part de la col·lecció es troben un espectrògraf analògic de 1968, que va ser el primer equip del Laboratori de Fonètica.

scribal

El projecte SCRIBAL, un transcriptor digital per a la docència, encapçalat per la professora Mireia Farrús, del grup de recerca CLiC, Centre de Llenguatge i Computació, ha estat un dels guanyadors de la I Convocatòria de Solucions Disruptives, organitzada per la Xarxa AccessCat, que s'han donat a conèixer dins de l'acte Accessibility Solutions Awards.