Conferència sobre fonètica articulatòria i les seves aplicacions: anàlisi del moviment de la llengua per mitjà d'ultrasons (UTI)

Meluzzi
29 març 2023, 13:00
29 març 2023, 14:30

Sala de Professors (5a Planta, Edifici Josep Carner)

El proper 29 de març a les 13h tindrà lloc a la Sala de Professors (5a planta, Edifici Josep Carner) de la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona una conferència a càrrec de la Dra. Chiara Meluzzi, de la Universitat de Milà. L'acte ha estat organitzat pel Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona.

En aquesta conferència, la Dra. Meluzzi farà una breu visió general de les tècniques històricament emprades en fonètica articulatòria, posant l'accent en els instruments actuals i, en particular, en l'Ultrasound Tongue Imaging (UTI). A continuació, s'explicaran les possibles aplicacions d'aquest instrument a la sociolingüística i a la lingüística clínica, entre d'altres camps de recerca. articular