Els lingüistes i la Intel·ligència Artificial Simbòlica

Inbenta
Xerrada a càrrec de Caterina Balcells i Maria Diaz (Inbenta)
16 febrer 2023, 10:00
16 febrer 2023, 12:00

Facultat de Filologia i Comunicació UB

Edifici Josep Carner, aula 0.1

El proper dijous 16 de febrer a les 10:00 la Maria Diaz i la Caterina Balcells, d'Inbenta, oferiran una xerrada en el marc de l'assignatura Lingüística Aplicada, que serà oberta a tothom.

Presentaran la Intel·ligència Artificial Simbòlica d'Inbenta, des del seu nucli de processament del llenguatge natural basat en el lèxic, fins a la seva implementació orientada a clients, tot posant l'accent en la feina dels lingüistes dins dels diferents equips de l'empresa.

Caterina Balcells (Reus, 1979) va estudiar Lingüística a la Universitat de Barcelona. Després de passar un temps ensenyant idiomes a humans, va començar a ensenyar idiomes a les màquines. Des de 2006 treballa com a lingüista a Inbenta, on hi ha fet de tot: posar paraules en diccionaris, analitzar les converses dels usuaris amb els xatbots, ajudar clients, dissenyar i supervisar el desenvolupament de noves eines d'edició i anàlisi lingüística i dirigir l'equip de lingüistes de l'empresa.

Maria Diaz és llicenciada en Lingüística per la Universitat de Barcelona. Va col·laborar amb el Servei de Tecnologia Lingüística (STeL) durant dos anys, participant en diferents estudis. Des de 2007 treballa a Inbenta, on actualment és responsable del departament de Knowledge Engineers, responsable d'ajudar els clients a entendre les tecnologies i els productes d'Inbenta per a una millor implementació.