Inauguració del Museu de Fonètica

15 abril 2024, 13:00

Facultat de Filologia i Comunicació

Edifici Josep Carner, 5è pis

Dilluns 15 d’abril a les 13 h tindrà lloc la inauguració del Museu de Fonètica Col·lecció Instruments Científics del Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán

La Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona serà la seu del Museu de Fonètica Col·lecció Instruments Científics del Laboratori de Fonètica Eugenio Martínez Celdrán. Es tracta del primer museu universitari de fonètica de l’Estat espanyol. La inauguració serà dilluns 15 d’abril a les 13:00, al cinquè pis de l’edifici Josep Carner, i serà oberta al públic general. Hi participaran el vicerector de Cultura, Memòria i Patrimoni, Agustí Alcoberro, el degà de la Facultat de Filologia i Comunicació, Javier Velaza, la directora del laboratori, Lourdes Romera, i el fundador i primer director del laboratori, Eugenio Martínez Celdrán.

Amb la proposta titulada Una Mirada Històrica a la Fonètica, el laboratori vol donar a conèixer la seva col·lecció i fer-la extensiva a tots els públics. Durant els darrers mesos s’ha dut a terme una tasca de museïtzació de l’inventari d’aparells i instruments, juntament amb el Vicerectorat de Cultura, Memòria i Patrimoni. La mostra ofereix un recorregut pels canvis tecnològics que ha experimentat l’estudi de la fonètica al llarg dels darrers anys, des de les primeres màquines analògiques fins als dispositius digitals més recents, així com l’impacte dels ordinadors personals amb programes d’anàlisi acústica versàtils i a l’abast de tothom. Entre els més de cinquanta aparells i instruments que formen part de la col·lecció es troben un espectrògrafs analògic, espectrògrafs digitals, oscil·loscopis, equips d’anàlisi electropalatogràfica, magnetòfons, i altres aparells relacionats amb la disciplina de la fonètica.

Anar a la notícia completa