Infoday sobre IA i tecnologies del llenguatge aplicat a dades clíniques: CARMEN-I

programa Infoday
Data d'inici
13 gener 2023, 10:00
Data de finalització
13 gener 2023, 18:00
Lloc

Aula Magna de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona (Carrer Casanova, 143 - 08036, Barcelona)

Durant aquest esdeveniment, els col·laboradors del projecte i representants de sectors com hospitals i empreses del sector, explicaran com es va crear CARMEN-I, el corpus de dades i el procés d'extracció automàtica d'informació clínica de dades. Des del Centre de Llenguatge i Computació (CLiC) i el Servei de Tecnologia Lingüística (STeL) de la Universitat de Barcelona, s'ha col·laborat en la creació i anotació d'aquest corpus a diversos nivells.

La Dra. Antònia Martí, professora catedràtica emèrita del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, moderarà la primera sessió de la jornada, dedicada a l'anonimització de dades en el camp de la salut. Martin Krallinger i Salvador Lima, del Barcelona Supercomputing Center, i Xavier Pastor, de l'Hospital Clínic de Barcelona, detallaran les estratègies d'anonimització de textos clínics, els aspectes clínics de rellevància per a la creació de dades anonimitzades i la creació del corpus CARMEN-I a través de l'estructura d'informació, el protocol i les guies de processos d'anotació i anonimització.

Trobareu més informació en aquest enllaç.

L'assistència a aquesta jornada és lliure (presencial o virtual), prèvia inscripció en aquest enllaç