La professora Carme Junyent farà una conferència plenària al III Congrés Internacional de Revitalització de Llengües Indígenes i Minoritzades

La professora de la Secció de Lingüística General Carme Junyent impartirà una conferència plenària el proper dimecres 15 de setembre a les 9h en el marc del III Congrés Internacional de Revitalització de Llengües Indígenes i Minoritzades. La conferència es titula Les llengües d'Àfrica a Catalunya i tractarà els diferents projectes de recerca que ha dut a terme el Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona en els darrers anys. A través d'aquests projectes, han constatat que els professors han rebut molt poca formació sobre les llengües que parlen els alumnes. Davant d'això, equips de recerca com el GELA o el GALI (Gabinet d'Assessorament Lingüístic per a la Immigració, Universitat de Girona) han elaborat materials per facilita la incorporació d'aquestes llengües en l'ensenyament. En la ponència, la Dra. Carme Junyent tractarà específicament aquestes qüestions en relació a les llengües d'Àfrica que es parlen a Catalunya.

El III Congrés Internacional de Llengües Indígenes i Minoritzades està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat de Perpinyà Via Domitia i l'Smithsonian Center for Folklife and Cultural Heritage. Se celebrarà a les ciutats de Girona i Perpinyà els propers 13, 14, 15 i 16 de setembre. Comptarà amb conferències plenàries de Carme Junyent (Universitat de Barcelona), Elena Benedicto (Purdue University) i Elisabeth Salomon (Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe de Nicaragua), James Costa (Université Sorbonne Nouvelle Paris 3) o Gerald Roche (La Trobe University), i més d'un centenar de comunicacions.

En el comité científic del congrés hi participen els professors Pere Comellas i Mònica Barrieras, investigadors del Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades. A més, la Dra. Carme Junyent forma part del comitè d'honor. La primera edició del congrés es va celebrar a la Universitat de Barcelona i a la Universitat de Vic, organitzat, entre d'altres, pel Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona.

Per a més informació, podeu visitar la pàgina web del congrés.