Participació del Laboratori de Fonètica a la Festa de la Ciència

El passat divendres 27 de maig i el dissabte 28 de maig es va celebrar a l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona la 8a edició de la Festa de la Ciència. El divendres estava reservat als centres educatius i es van agrupar nombrosos tallers i activitats experimentals preparades per investigadors de totes les facultats de la Universitat de Barcelona per estimular el coneixement dels assistents i fer-los descobrir la ciència que els envolta des de la creativitat i amb una actitud reflexiva i científica.

El Laboratori de Fonètica —recentment batejat amb el nom d'Eugenio Martínez Celdrán— va participar divendres amb un experiment de fonètica forense, en què els investigadors del Laboratori de Fonètica i els estudiants en pràctiques van explicar als estudiants de primària, secundària i batxillerat com funcionen els sistemes de reconeixement de la veu. Així, els assistents podien descobrir a quin personatge famós s'assemblava més la seva veu, d'entre una variada selecció de celebritats animades i de carn i ossos. La jornada va tancar amb un dinar de germanor als jardins de la universitat, en què tots els participants van gaudir d'una bona paella.