La Secció de Lingüística General participa a la IX Festa de la Ciència de la UB

Laboratori de Fonètica a la Festa de la Ciència UB

El passat divendres 12 de maig i el dissabte 13 de maig es va celebrar a l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona la 9a edició de la Festa de la Ciència. El divendres estava reservat als centres educatius i es van agrupar més de 60 tallers i activitats experimentals preparades per investigadors de totes les facultats de la Universitat de Barcelona per estimular el coneixement dels assistents i fer-los descobrir la ciència que els envolta des de la creativitat i amb una actitud reflexiva i científica.

Des de la Secció de Lingüística General es van proposar tres tallers: La diversitat lingüística a la nostra vida, Què passa dins de la boca quan parlem?, i Fonètica forense. El primer estava organitzat pel Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades (GELA) i el Grup de Lingüistes per la DIversitat (GLiDi) i tractava d'obrir noves mirades cap a la diversitat lingüística des dels manlleus que han arribat al català des d'una gran varietat de llengües. Els dos següents tallers estaven organitzats pel Laboratori de Fonètica: el primer permetia els visitants interactuar amb l'Ultrasound Tongue Imaging System (UTI), que permet veure els moviments que es produeixen a la boca quan parlem a través d'un aparell semblant a un ecògraf; el segon permetia fer anàlisis de la veu a partir de Praat.