"L'esperanto, la llengua dels qui tenen esperança", nou capítol del pòdcast "Llengües a tocar"
Ja ha estat publicat l'episodi de maig del programa "Llengües a tocar", una coproducció del GELA i la Universitat de Barcelona. Aquest mes el capítol es dedica a l'esperanto, la proposta més famosa de llengua internacional auxiliar, originalment pensada per ser un vehicle de comunicació neutral entre tots els pobles.
L'esperanto sorgeix el 1887 a Varsòvia a partir de la publicació del llibre Lingvo Internacia, sota l'autoria de "Doktoro Esperanto", pseudònim de l'oftalmòleg Ludwik Lejzer Zamenhof. Malgrat no ser l'única proposta de llengua artificial amb intenció d'esdevenir internacional, cap ha tingut la implantació i la influència de l'esperanto, que ràpidament es va estendre per tot el món inclòs als Països Catalans, on aviat hi va tenir un important arrelament. Fins i tot, l'any 1909 Barcelona va acollir el V Congrés Universal d'Esperanto, i la comunitat esperantista no va parar de créixer fins a la repressió franquista. Avui l'esperanto revifa amb força, impulsat per les facilitats de comunicació, tal como ens ho explica l'actiu esperantista Ferriol Macip i Bonet.
Ja podeu escoltar l'episodi a les plataformes d'àudio com iVoox. Com a novetat, la versió a Youtube inclou subtítols en català amb traducció automàtica a l'anglès.