El CLiC treballa amb l'Hospital Clínic per desenvolupar una metodologia per avaluar sistemes de tractament de dades

La Facultat de Filologia treballa amb l'Hospital Clínic per desenvolupar una metodologia per avaluar sistemes de gestió de dades, una recerca que permetrà millorar el tracte amb els pacients. questa col·laboració forma part del conveni marc que el Centre de Llenguatge i Computació (CLiC) i el centre hospitalari van signar l'any 2018 per impulsar projectes conjunts.

Des de fa uns mesos, el Centre de Llenguatge i Computació (CLiC) dirigit per la professora Maria Antònia Martí, del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General col·labora amb el Departament d'Informàtica Mèdica de l’Hospital Clínic per tal de desenvolupar una metodologia per a l'avaluació de sistemes d'extracció i recuperació d'informació en el domini mèdic. En aquesta col·laboració, que té com a objectiu avançar en la recerca i desenvolupament d’aplicacions informàtiques en l’àrea de documentació mèdica, també hi participa el Servei de Tecnologia Lingüística (STeL) de la Facultat de Filologia.

Els avenços sorgits d’aquesta recerca permetran millorar la gestió de les dades i el funcionament dels centres d’assistència mèdica, concretament els hospitals, i comportarà, en conseqüència, una millora en el tracte amb els pacients.

Aquesta col·laboració neix del conveni marc signat entre les dues institucions l’any 2018 i que, entre d’altres actuacions, preveu el treball conjunt entre la universitat i l’hospital per tal de dur a terme projectes de recerca i innovació d’interès comú relacionats amb el processament del Llenguatge Natural en l’àmbit biomèdic. A través d’aquest conveni, el Centre de Llenguatge i Computació (CLiC) també assessora la Unitat d’Informàtica Mèdica de l’Hospital Clínic de Barcelona en l’aplicació de Processament de Llenguatge Natural a la documentació mèdica. En total, un equip de 8 persones, 3 de la Universitat de Barcelona i 5 de l’Hospital Clínic estan treballant en aquest projecte.