Pedro Tiago Da Silva Gonçalves Martines rep el Premi Claustre de Doctors

PremiDoctoratExtraordinari

El dia 23 de maig va tenir lloc el lliurament del Premi Claustre de Doctors de la Universitat de Barcelona, que va ser atorgat a Pedro Tiago Da Silva Gonçalves Martines, de la Secció de Lingüística General.

El Premi Claustre de Doctors ha estat per a la tesi Sound production learning across species: Beyond the vocal learning dichotomy, de Pedro Tiago Da Silva Gonçalves Martins, elaborada sota la direcció del professor Cedric Boeckx, del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Facultat de Filologia i Comunicació. Aquesta tesi contribueix de dues maneres a estudiar lʼevolució del llenguatge com a tret biològic complex. Dʼuna banda, qüestiona una teoria prominent segons la qual les «propietats nuclears del llenguatge» es poden reduir a una sola operació computacional, formalment irreductible, la qual va evolucionar de sobte com a resultat dʼuna sola mutació genètica. Segons lʼautor, aquest argument és «biològicament insostenible», i el seu treball dona suport a la idea que el llenguatge va evolucionar gradualment.